Fri frakt hämta i butik - Vanlig frakt från 59krKundtjänst: info@fannymichel.se1-3 dagars leverans - Betala med Klarna

Köpvillkor

Betalning

Privatkunder i Sverige: (För Norge, scrolla längst ner.)

Tillsammans med Klarna Bank AB (publ), Sveavägen 46, 111 34 Stockholm, Sweden, erbjuder vi följande betalningsalternativ där betalningen görs direkt till Klarna:

- Betala inom 30 dagar: Betalningstid är 30 dagar från avsändandet av varorna. Villkoren för betala inom 30 dagar finner du här.

Konto: Klarna Konto är en kontokredit som tillhandahålls av Klarna och som ger kredittagaren möjlighet att delbetala sina köp månadsvis med minst 1/24 (minimum 50 SEK) av totala utnyttjade kreditbeloppet eller i enlighet med de i kassan godkända villkoren. För mer information om Klarna Konto inklusive allmänna villkor och Standardiserad Europeisk konsumentkreditinformation finner du här.

Betala Direkt: Automatisk dragning från ditt bankkonto: baseras på autogiro och ditt konto debiteras ca två bankdagar efter köpet genomförts eller att varan skickats. Villkoren för användande av autogiro finner du här.

- Banköverföring: Ditt konto debiteras omedelbart efter att beställningen har lagts.

Du hittar mer information om Klarna här och kan läsa deras användarvillkor här.

För att kunna erbjuda en uppsättning av olika betalningsalternativ behöver vi dela dina person-, kontakt- och orderuppgifter med leverantören av respektive betaltjänst. Användningen av dessa uppgifter regleras i enlighet med gällande dataskyddslag och Klarnas sekretesspolicy.

Fakturan mailas ut i samband med att din order skickas från oss. Så var noga med att kontrollera att det är en korrekt mailadress. För information om din betalning kontakta Klarna via klarna.com/sv/kundservice

Privatkunder i Finland:

Varmt välkomna till vår finska sida: https://www.fannymichel.fi/

Beställning

Beställning är bindande och man måste vara över 18 år för att beställa. I alla priser ingår moms.

Personuppgifter:
Personuppgifter hanteras konfidentiellt och används ENBART till att skicka beställningen och vid eventuell kontakt angående en order. Uppgifter lämnas inte vidare till någon tredje part.

Önskar ni att era uppgifter raderas från vårt system så kan ni kontakta oss på info@fannymichel.se så hjälper vi er.

Leverans

Vi levererar till Sverige, Norge och Finland.
För att beställa från Finland så hänvisar vi till vår finska sida; www.fannymichel.fi 

Vår leveranstid till Sverige är vanligtvis 1-3 arbetsdagar från den dag vi mottagit er beställning. (Vid storhelger kan viss försening i leveransen uppkomma) Vi skickar våra försändelser med PostNord. En orderbekräftelse skickas automatiskt via e-mail.
Observera att det kan ta 1-3 arbetsdagar för PostNord att leverera efter det att ordern skickas från oss.
Ersättning utgår inte fannymichel.se vid en ev. leveransförsening från PostNord.

Om en leveransförsening uppstår från vår sida meddelar vi dig detta via e-mail. Du som kund har alltid rätt att häva köpet vid leveransförsening. Vi gör alltid vårt bästa för att fullfölja din beställning. Det kan finnas tillfällen som gör det omöjligt att fullfölja beställningen exempelvis då vår leverantör inte kan fullfölja sitt åtagande till oss. Ersättning utgår inte fannymichel.se vid en ev. leveransförsening.

Kunden är skyldig att anmäla eventuella transportskador till PostNord samt till oss inom 5 arbetsdagar från det tillfälle varan togs emot.
Allt emballage och alla varor måste sparas i oförändrat skick hos kunden tills dess att ärendet är löst hos PostNord.

Frakt Postnords logga

Hämta i butik, Vallgatan 25 Göteborg - Gratis:
Hämta din beställning i vår butik på Vallgatan 25 i Göteborg, du får ett mejl när ditt paket finns att hämta.
Öppettider: Mån - Tis: 12:00 - 18:00 Ons - Fre: 11:00 - 18:00 Lör: 11:00 - 16:00

Svanenmärkt - Varubrev 1:a-klass - Snabb leverans till postlåda/dörr - 59 kr:
Snabbt, bekvämt och spårbart till din postlåda eller vid din dörr. Följ din leverans via Postnord App.
Om paketet inte får plats i din postlåda levereras det vid din dörr eller i en påse utanpå din postlåda.

Svanenmärkt - MyPack Collect - Hämta hos ombud - 69 kr:
Levereras till ombud nära dig. Följ din leverans via Postnord App. Du aviseras när paketet kan hämtas.
Görs inget val av ombud skickas paketet till det ombud som ligger nära din adress.
LÖRDAGSLEVERANS till ombud till motsvarande 2 miljoner hushåll i Sverige.

Svanenmärkt - MyPack Home - Hemleverans - 159 kr:
Hemleverans. Du kan uppdatera ditt leveransval via PostNord App. Från 2 maj 2023 kommer paket över 20 kg levereras mot kvittens till tomtgräns / gatuplan.
LÖRDAGSLEVERANS till över 2 miljoner hushåll i Sverige.
Uppdatera din leverans med avseende på datum/tid, personlig leverans vid dörren eller att hämta ditt paket på ombud. Du kan följa ditt paket i realtid med hjälp av karta.

Retur

Du har rätt att byta eller returnera varorna i 14 dagar från det att du har mottagit paketet.
Detta förutsatt att varorna är i återförsäljningsskick. Du får naturligtvis prova varorna för att se att de passar, men var försiktig med smink, parfym och dylikt.
För att göra en retur så använder du dig av retursedeln som bifogades i paketet  

Skor får endast provas inomhus. Alla etiketter och originalförpackningar, så som skolådor, ska skickas med tillbaka. Varan ska förpackas i sin originalförpackning med tillhörande inneremballage och eventuella tillbehör. Sätt inga adresslappar direkt på varans förpackning utan lägg originalförpackningen i ett annat emballage, exempelvis samma som du mottog beställningen i.
Vi förbehåller oss rätten att ta ut kostnaden av en eventuell värdeminskning om varan hanterats i större omfattning än vad som varit nödvändigt för att fastställa dess egenskaper eller funktion.

Du är ansvarig för att returen packas ordentligt. Varor som inte kommit fram eller skadats p.g.a. briställig packetering återbetalas ej.

Vi eftersträvar att återgivningen av produkterna i webbshopen ska vara så nära verkligheten som möjligt. Vi kan dock inte garantera att alla bilder exakt återger produkternas verkliga utseende. Exempelvis kan vi inte garantera att de proportioner och färger som visas i webbshopen exakt återger plaggens verkliga proportioner och färger. Hur färgerna återges beror t.ex. på din skärm, ditt grafikkort samt övriga inställningar i din enhet. Färger kan också upplevas olika i olika ljus och miljöer.

När du använder vår returetikett debiteras du 59kr för returfrakten.
Det går även bra att använda sig av andra tjänster och skicka returen till nedanstående adress. Du står då själv för kostnaden direkt hos ditt ombud.
Vi kan inte lösa ut returer som skickats mot postförskott eller med för lite porto.

Tosis AB / Fanny Michel
Vallgatan 25
411 16 Göteborg

Skulle vi motta en vara i retur som inte är en godkänd så förbehåller vi oss rätten att skicka ut varan på nytt och debitera kunden 100 SEK alternativt registrera summan som ett tillgodo.

Byte

När du gör ett byte står vi för returavgiften vid användning av den bifogade returetiketten, medan kunden står för frakten på den nya ordern.
Du lägger själv en ny beställning i webbshopen på det du vill byta till. Du fyller i ditt första ordernummer och namn på retursedeln. Längre ner skriver du i ditt nya ordernummer som du fick med i den nya beställningen.

Om du har några frågor så kan du kontakta oss på info@fannymichel.se eller läsa i FAQ.
Vi behandlar din retur inom 7 arbetsdagar från att vi har mottagit den. Vid ett byte så är det alltid den nya ordern som ska betalas medan den tidigare korrigeras/återbetalas.
All återbetalning sker via Klarna. Kontakta dem på 08-120 120 10 vid frågor om din faktura/betalning.

Reklamation

Skulle något inte stämma med din beställning så kontakta oss direkt på info@fannymichel.se för att få reklamationsuppgifter.
Vi tar emot din felanmälan och återkommer med hur vi går vidare med ärendet, felanmälan måste dock ske inom 5 dagar från att du mottagit din order.

Vi kan inte garantera att en reklamation godkäns om inte dessa hänvisningar följs.
Skulle vi motta en vara i retur som inte är en godkänd reklamation förbehåller vi oss rätten att skicka ut varan på nytt och debitera kunden 100 SEK.

Kunden är skyldig att anmäla eventuella transportskador till PostNord samt till oss inom 5 arbetsdagar från det tillfälle varan togs emot. Kunden skall därför inspektera varans skick samt avemballera varan direkt efter mottagandet. Vid eventuella transportskador skall emballaget sparas för eventuell retur eller utbyte av vara.

Vi lämnar ingen reklamationsrätt på kläder märkta med andrahandssortering.

Ej uthämtade paket/felaktig information:
Om vi får tillbaka paket som inte lösts ut från PostNord eller om kunden fyllt i felaktiga uppgifter som gör att beställningen inte kan levereras förbehåller vi oss rätten att debitera er 250 SEK. Avgiften motsvarar de faktiska kostnaderna för returfrakt och hantering.

Skötselråd:
Håll dina smycken fri från smuts, kosmetika, hårspray och parfym. Undvik vatten och starka kemikalier.

Är en vara märkt med handvätt så är det endast tvätt för hand som gäller, ej tvättmaskinens handtvättsprogram.

Användande av sköljmedel på kläder kan påverka dess struktur, form och färg. Detta görs därför på egen risk.
Detsamma gäller fläckborttagningsmedel på samtliga av våra varor.

Jeans rekommenderas att tvätta så sällan som möjligt då de inte har samma tvättbehov som andra plagg, utan med fördel vädras för att hållas fräscha. Vill man dock tvätta dem är ungefär mellan var fjärde till sjätte användning är lagom.

Vi reserverar oss för eventuella tryckfel.

Presentkort

Presentkortet är giltigt i ett år. Delar av eller hela presentkortets värde kan nyttjas vid köp. Om inte hela värdet används vid ett och samma tillfälle kvarstår resterande belopp för användning senare. Vid köp för en högre summa än presentkortets värde betalas överstigande belopp med valfri betalmetod via Klarna. Vid retur av en order där presentkort nyttjats, läggs det returnerade beloppet som tillgodo och återbetalas ej. Tillgodo kan nyttjas vid ett senare tillfälle och dras per automatik av på ditt nästa köp.

Ditt tillgodo kommer inte att synas i kassan, men dras av automatiskt i samband med att betalningen aktiveras hos oss. Aktiveringen sker i samband med att din order packas och skickas från oss.

Kundservice

Om ni har några frågor eller undrar över något är ni välkomna att höra av er till oss på info@fannymichel.se, vi svarar inom 48 timmar under arbetsdagar, men oftast mycket snabbre än så!
Om du aldrig har handlat av oss tidigare & känner dig osäker på något, tveka inte att höra av dig. Vi hjälper dig mer än gärna!
Vi sätter stort värde på våra kunder & lägger därför ner "det lilla extra" för att se till att just du skall bli nöjd!

Har ni frågor kring sortiment i butik är ni välkommna att ringa dit.
Göteborg: 031-16 64 17

Webbshopsfrågor besvaras via info@fannymichel.se

Org.nr. 556769-4889

KÖPVILLKOR NORGE

Du som kund står själv för moms och tull kostnader.
Detta kommer behövas betalas in innan du hämtar ut ditt paket.

Vid beställning för 1000kr eller mer måste vi ange ditt personnummer på handelsfakturan som skickas till tullen.
Vänligen mejla oss på info@fannymichel.se med ditt personnummer så lägger vi in det direkt! :)

Betalning:
I nuläget kan vi endast erbjuda kortbetalning via Klarna.

Leveranstid:
2 - 5 arbetsdagar

Retur:
Du som kund står själv för returkostnaden.
Gå till ditt närmsta Postkontor och säg att du vill skicka en retur till Sverige.
Personalen på postkontoret kommer då hjälpa dig vidare.

Returadress:
Tosis AB / Fanny Michel
Hedeforsvägen 9
44361 Stenkullen
Sverige

Skicka med en lapp i ditt paket med dessa uppgifter:
Namn
Ordernummer
Anledning till retur

När vi har mottagit din retur så registrerar vi den inom 7 arbetsdagar.

 

Hej, vi använder cookies för att denna sajt skall fungera bättre för dig.

Mer info