Köpvillkor

Betalning

Privatkunder i Sverige, Norge och Finland:
Vi använder Klarna Checkout för privatkunder. Klarna Checkout presenterar viss information för dig så snart du är identifierad. Vilken information du behöver ange för att uppnå identifiering kan variera mellan olika köptillfällen och kunder.
Någon kreditupplysning tas aldrig direkt i Klarna Checkout utan vid behov beroende på det betalningsalternativ du har valt. Kreditupplysningar som tas av Klarna påverkar inte din kreditvärdighet och kan inte ses av andra som begär kreditupplysning om dig, t ex banker.
När du har identifierats uppvisar Klarna Checkout vilka alternativ som är tillgängliga för just dig. Faktura är förvalt som betalningsalternativ men du kan givetvis fritt välja något av de andra alternativen såsom direktbetalning via bank eller betalning med kort. Vilka alternativ du erbjuds kan växla från tid till annan. Läs alla Klarnas villkor här. (Länken öppnas i ett nytt fönster)


Fakturan mailas ut i samband med att din order skickas från oss. Så var noga med att kontrollera att det är en korrekt mailadress.
För information om din betalning kontakta Klarna via klarna.com/sv/kundservice

Företagskunder och Danmark:

Kortbetalning
Betala säkert med kort. Vi ser aldrig ditt kortnummer utan du betalar via Dibs. Vi har den senaste, säkraste mjukvaran för kortbetalning över internet. Vid kortbetalning tillkommer det inga avi-avgifter.


Beställning
Beställning är bindande och man måste vara över 18 år för att beställa eller ha målsmans tillstånd. I alla priser ingår moms.

Personuppgifter:
Personuppgifter hanteras konfidentiellt och används ENBART till att skicka beställningen. Uppgifter lämnas inte vidare till någon tredje part.

Kundservice
Om ni har några frågor eller undrar över något är ni välkomna att höra av er till oss på info@fannymichel.se, vi svarar inom 48 timmar under arbetsdagar.
Om du aldrig har handlat av oss tidigare & känner dig osäker på något, tveka inte att höra av dig!
Vi hjälper dig mer än gärna! Vi sätter stort värde på våra kunder & lägger därför ner "det lilla extra" för att se till att just du skall bli nöjd!
Har ni frågor kring sortiment i butikerna är ni välkommna att ringa dit.
Göteborg: Haga: 031-127207 City: 031-130021
Stockholm: Drottninggatan: 010-401 86 38
Webshopsfrågor besvaras via info@fannymichel.se

Leverans
Vi levererar inom Sverige samt till Norge, Danmark och Finland. För att beställa från Norge hänvisar vi till vår norska site; www.fannymichel.no. Där finner ni också all info gällande beställningar rill Norge.
Vår leveranstid till Sverige, Danmark och Finland är vanligtvis 1-4 arbetsdagar från den dag vi mottagit er beställning. (Vid storhelger kan viss försening i leveransen uppkomma) Vi skickar våra försändelser med PostNord. En orderbekräftelse skickas automatiskt via e-mail.
Observera att det kan ta 1-3 arbetsdagar för PostNord att leverera efter det att ordern skickas från oss.

Om en leveransförsening uppstår från vår sida meddelar vi dig detta via e-mail. Du som kund har alltid rätt att häva köpet vid leveransförsening. Vi gör alltid vårt bästa för att fullfölja din beställning. Det kan finnas tillfällen som gör det omöjligt att fullfölja beställningen exempelvis då vår leverantör inte kan fullfölja sitt åtagande till oss. Ersättning utgår inte fannymichel.se vid en ev. leveransförsening.


Frakt

Sverige:
39 SEK

Norge:
69 NOK

Danmark:
80 SEK

Finland:
8 €


Returer, reklamationer och byten

Du har rätt att byta eller returnera varorna i 14 dagar från det att du har mottagit paketet.
Detta förutsatt att varorna är i återförsäljningsskick. Du får naturligtvis prova varorna för att se att de passar, men var försiktig med smink, parfym och dylikt.

Skor får endast provas inomhus. Alla etiketter och originalförpackningar, så som skolådor, ska skickas med tillbaka. Varan ska förpackas i sin originalförpackning med tillhörande inneremballage och eventuella tillbehör. Sätt inga adresslappar direkt på varans förpackning utan lägg originalförpackningen i ett annat emballage, exempelvis samma som du mottog beställningen i.
Vi förbehåller oss rätten att ta ut kostnaden av en eventuell värdeminskning om varan hanterats i större omfattning än vad som varit nödvändigt för att fastställa dess egenskaper eller funktion.

Du är ansvarig för varan tills dess att den ankommit till oss, varor som inte kommit fram återbetalas ej.

Vi eftersträvar att återgivningen av produkterna i webshopen ska vara så nära verkligheten som möjligt. Vi kan dock inte garantera att alla bilder exakt återger produkternas verkliga utseende. Exempelvis kan vi inte garantera att de proportioner och färger som visas i webshopen exakt återger plaggens verkliga proportioner och färger. Hur färgerna återges beror t.ex. på din skärm, ditt grafikkort samt övriga inställningar i din dator eller dylikt.

Sverige:
När du använder vår returetikett skickas din retur som ett brev och du debiteras 39kr för returfrakten. Det går även bra att använda sig av PostNords andra tjänster, du står då själv för kostnaden.
Skicka då till: ToSis AB, Hedeforsvägen 9, 44361 Stenkullen.

Danmark och Finland:
Returen skickas på valfritt sätt till nedanstående adress;

Send your return to the following address;

ToSis AB
Hedeforsvägen 9
44361 Stenkullen
SWEDEN

Byte

Sverige:
När du gör ett byte står vi för returavgiften vid användning av vår returetikett, medan kunden står för frakten på den nya ordern.
Du lägger själv en ny beställning i webshopen på det du vill byta till.

Om du har några frågor så kan du kontakta oss på info@fannymichel.se eller läsa i FAQ.
Vi behandlar din retur inom 7 arbetsdagar från att vi har mottagit den. Vid ett byte så är det alltid den nya ordern som ska betalas medan den tidigare korrigeras/återbetalas.
All återbetalning sker via Klarna. Kontakta dem på 08-120 120 10 vid frågor om din faktura/betalning.

Danmark och Finland:
Vid ett byte lägger du en helt ny order i webbshoppen. Du fyller i ditt första ordernummer och namn högst upp på retursedeln. Längre ner kryssar du i rutan för byte och skriver i ditt nya ordernummer som du fick med i den nya beställningen.
Skicka sedan returen till nedanstående adress. Din nya order behandlas precis som vanligt och din retur registreras inom 7 arbetsdagar från att vi har mottagit den. Betalningen för din första order korrigeras då samt att frakten för din nya order plockas bort.

In case of an exchange, place a brand new order on our website. You enter your first order number and name at the top of the return slip.
Further down, check the box for exchange and write in your new order number that you get with the new order.
Send your return to the address below. Your new order will be processed as normal and your return will be registered within 7 business days of receipt.
The payment for your first order will then be corrected and the cost of shipping for your new order will be removed.

ToSis AB
Hedeforsvägen 9
44361 Stenkullen
SWEDEN

Reklamation:
Kontakta oss på info@fannymichel.se för att få reklamationsuppgifter.
Skulle paketet vara skadat vid ankomst så kontakta oss direkt på info@fannymichel.se­­­ innan du öppnar paketet.

Ej uthämtade paket/felaktig information:
Om vi får tillbaka paket som inte lösts ut från PostNord eller om kunden fyllt i felaktiga uppgifter som gör att beställningen inte kan levereras förbehåller vi oss rätten att debitera er 150 SEK/15 € för att täcka de kostnader vi har i samband med det outlösta paketet. Exempel på felaktig information är fel postort eller om kunden är avflyttad.

Skötselråd:
Håll dina smycken fri från smuts, kosmetika, hårspray och parfym. Undvik vatten och starka kemikalier.
Användande av sköljmedel på kläder kan påverka dess struktur, form och färg. Detta görs därför på egen risk.
Detsamma gäller fläckborttagningsmedel på samtliga av våra varor.